REGULATION:

REGLAMENT

REGLAMENT BURRIAC ATAC 2023

Article 1: organització

L’Associació Esporva Centre Excursionista Vilassar de Mar, el PIRI, té la seu social al carrer Santa Eulàlia 140 de Vilassar de Mar i és l’entat que organitza la cursa nocturna de muntanya Burriac Atac.

La Burriac Atac és una prova al voltant de la qual es podran desenvolupar altres acvitats esporves, solidàries, socials o d’altres pus que l’Organització planificarà si ho considera oportú.

La web oficial de la Burriac Atac és www.burriacatac.cat.

Article 2: data i lloc de celebració

La prova tindrà lloc el dissabte 9 de setembre de 2023.

La prova constarà de dues curses, una distància “llarga” i una distància “curta”.

Les sortides de les dues curses seran simultànies i tindran lloc a la zona de l’Ajuntament de Vilassar de Mar, les arribades seran a la Platja de Cabrera de Mar.

La distància aproximada entre les zones de sortida i arribada és d’un quilòmetre.

Les proves tindran lloc als municipis de Vilassar de Mar, Cabrera de Mar, Cabrils i Argentona.

Article 3: recorregut

Una part important dels recorreguts serà per corriols de muntanya.

Els tracks oficials són el que es apareixen publicats a la web oficial de la Burriac Atac.

Article 4: horaris

Els horaris seran els següents:

Article 5: recollida de dorsals

Els dorsals es lliuraran amb la presentació del document d’idenficació de la persona inscrita (DNI, passaport o targeta de residència) i, si escau, la targeta federava. Les persones que no presentin document d’idenficació o, si escau, la targeta federava, no podran parcipar de la prova.

Les persones que volen recollir el dorsal d’altra persona han de portar el document d’idenficació i, si escau, la targeta federava de la persona inscrita, ja sigui en original o en format digital.

En cas de què la bossa del corredor conngui elements o obsequis suscepbles de tenir diferents mides o talles, es lliurarà la mida o talla que es va indicar en el moment de la inscripció.

Les persones inscrites que no recullin la bossa del corredor als llocs i horaris establerts no tindran dret a sol·licitar-la posteriorment.

Article 6: nombre de parcipants

Hi haurà un total de 750 places disponibles. L’Organització es reserva el dret de desnar un nombre d’inscripcions per a patrocinadors, membres de l’Organització o casos especials, així com ajustar el nombre de places segons consideri convenient.

Article 7: dret d’admissió

L'Organització es reserva en tot moment el dret d'admissió. Tanmateix, l'Organització es reserva el dret a no deixar parcipar en posteriors edicions de la prova a les persones que intenn parcipar o que parcipin amb el dorsal d'una altra persona.

Article 8: inscripcions

Les inscripcions es faran obligatòriament mitjançant la pàgina web oficial de la Burriac Atac, ja sigui en forma directa o amb un servei específic contractat per l’Organització amb aquest objectiu.

Els pagaments es faran únicament amb targeta de crèdit o de dèbit.

El fet de realitzar la inscripció és prova de conformitat amb tots els articles d’aquest reglament.

Article 09: cronometratge

El cronometratge es controlarà mitjançant xip d’un sol ús.

Article 10: preus

El preu depèn de la data en que es formalitza la inscripció, d’acord amb el següent esquema:

Data  Preu cursa llarga Preu cursa curta
Fins al 31 de maig 30 EUR 28 EUR
Fins al 25 de juny 33 EUR 31 EUR
A partir del 26 de juny 36 EUR 34 EUR

Els parcipants no federats pagaran un recàrrec de 3 euros en concepte d’assegurança.

L’acreditació de la condició de federat es materialitzarà en el moment de la inscripció, sense perjudici dels controls que l’Organització posi en marxa en el moment del lliurament dels dorsals.

Article 11: devolucions de dorsals

En cas de què existeixin causes mèdiques jusficades, les persones que pateixin aquesta circumstància i puguin documentar-la amb cerficat mèdic hauran de comunicar-ho a l’Organització mitjançant correu electrònic enviat a l’adreça info@burriacatac.cat abans del 31 d’agost de 2023. L’Organització analitzarà el cas i podrà decidir tornar fins al 70% de l’import de la inscripció.

Article 12: canvis

Les sol·licituds de canvi de cursa o de nom s’hauran de tramitar per correu electrònic a l’adreça info@burriacatac.cat. L’Organització realitzarà els canvis sempre que hi hagi places suficients i no hi hagi impediments tècnics o organitzaus per fer-lo.

Les sol·licituds de canvis de cursa implicaran el pagament de la diferència de preu entre l’import pagat i l’import que correspon a la data de la sol·licitud de canvi. Si la diferència és negava, no hi haurà devolució.

Les sol·licituds de canvi de dorsal d’una persona federada a una persona no federada tindran un càrrec addicional de 4 EUR. Les sol·licituds de canvi de dorsal d’una persona no federada a una persona federada no donaran dret a devolució.

Article 13: condicions per a poder participar

L’edat mínima per a parcipar de la prova és de 15 anys. Els menors de 18 anys han de portar autorització del major d’edat responsable.

Per a parcipar és imprescindible conèixer i acceptar les condicions d’aquest reglament.

Article 14: material obligatori i material recomanat

Les persones que parcipen en la prova han de portar obligatòriament el següent material:

És recomanable que les persones que parcipen en la prova porn el següent material:

L’Organització podrà establir controls a la zona d’accés al calaix de sortida. No es permet l’accés a les persones que no comptin amb el material obligatori.

Article 15: protecció mediambiental

La protecció del medi ambient és un dels eixos que vertebren la celebració de la Burriac Atac com a cursa sostenible.

L’organització comptarà amb un “Responsable mediambiental”, que ndrà cura dels aspectes relacionats amb la sostenibilitat de la prova.

Article 16: temps de tall

Hi haurà límits de temps en diversos punts del recorregut. Les persones parcipants que arribin fora de temps seran desqualificades.

Els temps de tall seran els que apareixen indicats en el mapa del recorregut de la cursa que es publicarà en la web oficial de la Burriac Atac.

Article 17: categories

S'estableixen les següents categories (masculines i femenines):

- Cadet: 15 i 16 anys
- Juvenil: 17 i 18 anys
- Junior: 19 i 20 anys
- Absoluta: 21 anys o més, distribuïts amb les següents subcategories:

Es tindrà en compte l’edat del parcipant a 31 de desembre de l’any en curs.

Article 18: premis

Els parcipants optaran als següents premis:

Premi Masculí Femení
Categoria cadet 1º Llarga 1ª Llarga
Categoria juvenil 1º Llarga 1ª Llarga
Categoria júnior 1º Llarga 1ª Llarga
Categoria absoluta

1º, 2º, 3º Curta
1º, 2º, 3º Llarga

1ª, 2ª, 3ª Curta
1ª, 2ª, 3ª Llarga
Subcategoria promesa 1º Llarga 1ª Llarga
Subcategoria sènior 1º Llarga 1ª Llarga
Subcategoria veterà 1º Llarga 1ª Llarga
Subcategoria màster 50 1º Llarga 1ª Llarga
Subcategoria màster 60 1º Llarga 1ª Llarga
Sortida explosiva
PIRI 1º Llarga 1ª Llarga

L’Organització es reserva el dret a atorgar els premis addicionals que consideri oportú.

El lliurament de premis es realitzarà a la zona d’arribada, a partir de les 00:00 hores del diumenge.

Els parcipants que guanyin algun premi i que no es presenn a recollir-lo podran fer-ho durant un termini màxim de dues setmanes a la seu del Piri, durant l’horari de Secretaria.

Una vegada passat el termini establert en aquest article, perdran el dret a recollir el premi i l’organització en podrà disposar de la manera que consideri oportuna.

Article 19: guarda-roba

Hi haurà un servei de guarda-roba a la zona de sortida.

Les persones parcipants de la prova que vulguin fer ús d’aquest servei hauran d’idenficar les seves pernences amb el número de dorsal en forma indeleble i que haurà d’estar perfectament visible.

L’Organització transportarà les bosses des de la zona de sortida fins a la zona d’arribada de la cursa. L’Organització no es fa responsable dels danys que puguin par els objectes que es deixin al guarda-roba.

Article 20: avituallaments

Hi haurà avituallaments líquids i sòlids en diversos punts de la cursa i a l’arribada.

Els punts d’avituallament seran els que apareixen indicats en el mapa del recorregut de la prova que es publicarà en la web oficial de la Burriac Atac.

Article 21: senyalització

L’inerari de la prova estarà marcat adequadament, de forma que els parcipants de la prova sàpiguen en tot moment el camí que han de seguir.

Article 22: punts de control

És obligatori que totes les persones que parcipen de la prova passin pels punts de control que hi haurà en diversos punts del recorregut. Hi poden haver punts de control sorpresa.

La modalitat de control podrà ser automàca, mitjançant xip; semiautomàca, mitjançant xip amb l’ajuda de persones voluntàries, o bé manual, amb persones voluntàries que apunten els números de dorsal de les persones que parcipen de la prova.

Els parcipants que no passin per algun punt de control seran desqualificats.

1 El punt del recorregut que donarà dret al premi és el que apareixerà en el mapa del recorregut de la prova que es publicarà en la web oficial de la Burriac Atac.

Article 23: equip escombra

L’organització designarà un equip de persones (equip escombra) que realitzaran la cursa a un ritme equivalent al que cal per a realitzar-la en el temps màxim establert.

L’equip escombra estarà format per persones amb experiència en curses nocturnes de muntanya, que coneixeran la zona en profunditat i aniran idenficades convenientment.

Les persones parcipants de la prova que nguin un ritme inferior al de l’equip escombra no passaran els temps de tall, quedaran fora de temps i hauran d’abandonar la prova.

Article 24: abandonaments

Les persones que abandonen la prova tenen l’obligació d’informar a l’organització en qualsevol punt de control o a l’arribada.

Article 25: seguretat

Hi haurà diversos punts del recorregut en els que hi podran haver persones voluntàries designades per l’organització, les quals estaran idenficades convenientment, tindran la missió de vetllar per la seguretat dels parcipants de la prova i donaran als parcipants les instruccions oportunes les quals són obligatòries.

Hi haurà persones de suport mèdic en punts estratègics, les quals intervindran en cas de necessitat.

Les persones que parcipen de la prova tenen l’obligació de socórrer els parcipants que sol·licin ajuda.

L’Organització podrà rerar de la compeció a un parcipant si considera que té minvades les seves capacitats siques per causa de la fatiga.

Les persones desqualificades que decideixin continuar ho faran sota la seva responsabilitat, fora de qualsevol vinculació amb la cursa i l’Organització.

Article 26: condicions climatològiques

En cas de què les condicions meteorològiques siguin desfavorables, l’organització podrà modificar el recorregut, els límits horaris establerts o suspendre la prova.

Si es donés aquesta circumstància, els parcipants no tindran dret a rebre cap compensació econòmica o d’altre pus.

Article 27: penalitzacions

Les següents situacions implicaran la desqualificació:

l'Organització o espectador

Article 28: responsabilitats

Les persones que parcipen de la prova corren sota la seva responsabilitat. És seva la decisió de prendre la sortida i realitzar la cursa.

Per a parcipar és imprescindible conèixer i acceptar incondicionalment les condicions d’aquest reglament, les quals impliquen que la persona parcipant:

  1. Que està sicament ben preparat, té bona salut general, no pateix cap malala, defecte físic o lesió que pugui agreujar-se amb la realització de la cursa.
  1. Que si durant la prova te algun pus de lesió o qualsevol altra circumstància que pogués perjudicar la seva salut, ho posarà en coneixement de l'Organització en forma immediata.
  1. Que és conscient de que aquest pus d'acvitats, al desenvolupar-se en horari nocturn, en el medi natural i en llocs de dicil control i accés, comporten un risc addicional.
  1. Que ho fa per pròpia voluntat i iniciava, assumint íntegrament els riscos i conseqüències derivades de la parcipació i que, per tant, exonera de qualsevol responsabilitat a l'Organització, col·laboradors, voluntaris, patrocinadors i altres parcipants per qualsevol dany sic o material i, per tant, renúncia a interposar una denúncia o demanda contra els mateixos.
  1. Que disposa de capacitat sica, destresa tècnica i recursos de supervivència suficients com per garanr la seva seguretat, sota les condicions en què es desenvolupa la prova, i que disposa del material esporu i de seguretat necessari durant la cursa.
  1. Que ha llegit, entenc i accepta íntegrament les normes i protocols de seguretat establerts per l'Organització.
  1. Que es compromet a tenir un comportament responsable que no incremen els riscos per a la seva integritat sica i psíquica, i a seguir les instruccions i acatar les decisions que prenguin els responsables de l'Organització, ja siguin jutges, metges o organitzadors.
  1. Que autoritza als serveis mèdics de la prova a què li pracquin qualsevol cura o prova diagnòtisca que considerin oportuna, en qualsevol moment de la prova.
  1. Que es compromet a abandonar la prova i a permetre la seva hospitalització, si es considera necessari per a la seva salut.

Article 29: drets d’imatge

Les persones que parcipen de la prova cedeixen a l'Organització el dret a ulitzar qualsevol fotografia o filmació amb fins promocionals de la present edició o d’edicions de l’esdeveniment.

Article 30: clàusula COVID

L’Organització disposarà un responsable de seguretat per a fer complir les recomanacions vigents en matèria de la protecció de la salut i limitar la propagació del virus.

Les persones que parcipen de la prova o siguin voluntàries respectaran en tot moment les restriccions legals vigents establertes per les autoritats sanitàries.

Article 31: modificacions al reglament

El present reglament pot ser corregit, modificat o millorat en qualsevol moment per part de l'Organització.

Aquest fet serà noficat a la pàgina del web oficial de la Burriac Atac.

Tot el que no esgui contemplat en aquest reglament es regirà pel reglament actual de curses per muntanya de la Federació d’Entats Excursionistes de Catalunya (FEEC), disponible en:

hps://www.feec.cat/wp-content/uploads/2020/08/OK.-REG.-Curses-Muntanya.pdf

Tanmateix, seran d’aplicació les condicions que es mostraran en el moment de formalitzar les inscripcions.

Article 33: protecció de dades

D’acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garana dels drets digitals, totes les dades dels parcipants seran incloses en un fitxer privat propietat dels organitzadors amb la finalitat exclusiva de la gesó de la prova. Els parcipants donen expressament el seu consenment per què les seves dades personals siguin publicades a les llistes d’inscrits, de resultats.