REGLAMENT TRAIL ORÍS 2025
El present reglament detalla les condicions i característiques de la 3ª edició de la cursa de muntanya Trail Orís organitzada pel Club Esportiu Orís i que tindrà lloc a Orís el pròxim 1 de juny de 2025.
REGLAMENT
Aquest reglament pot ser corregit, modificat o millorat en qualsevol moment per part de
l’organització i és d’estricte compliment per tots els participants de qualsevol de les distàncies que comprèn la prova. La realització de la inscripció a qualsevol de les distàncies de la prova presentades implica l’acceptació total del present reglament.
Les modificacions rellevants del reglament seran degudament comunicades a través de les xarxes i correu electrònic. Tota aquella informació que no estigui contemplada en aquest reglament queda sota la decisió de l’Organització. Aquesta és la primera versió publicada.
Cada participant declara que està preparat i que reuneix les condicions físiques adequades per a realitzar l’itinerari de la prova i és l’únic responsable del seu estat de forma, així com dels problemes mèdics que puguin derivar-se de la seva participació en la cursa. El participant eximeix l’organització, col·laboradors, patrocinadors i els altres participants de qualsevol responsabilitat que es pugui produir durant la prova. El participant quan s’inscriu a la prova, accepta tots els punts del present reglament. L’incompliment d’alguna de les normes esmentades suposarà la seva desqualificació automàtica.
INSCRIPCIONS
Els participants es podran inscriure a qualsevol de les modalitats del Trail Orís. Es disposa de 150 places obertes per cada modalitat (caminada, cursa curta, cursa llarga) per estricte ordre d’inscripció.
Caldrà tenir present el següent:
- Les inscripcions es tancaran en el moment en què s’arribi al límit de participants.
- El preu d'inscripció inclou una samarreta tècnica exclusiva per a tots els participants, detall dels patrocinadors i col·laboradors, avituallaments líquids i sòlids en cursa, avituallament a l’arribada, serveis mèdics, dorsal amb 4 imperdibles, sistema de cronometratge, llistes de classificació instantània i online, participació en el sorteig de productes i serveis locals.
- Un cop inscrits a la prova, es permetran canvis de distància dins de la mateixa prova sempre que s’avisi a l’organització abans de començar l’edició. Aquest canvi no serà remunerat per la diferència del cost en cas de passar de la distància llarga a la distància curta. Si el canvi de distància és de la cursa curta a la llarga, el participant haurà d’abonar la diferència econòmica del cost de la inscripció abans de fer-se efectiu el canvi.
- La inscripció està oberta a qualsevol persona amb 18 anys complerts el dia 2 de juny de 2025. En cas contrari, és obligatori presentar l’autorització de menors. Aquesta la trobareu a la plataforma d'inscripcions.
- El preu de la inscripció és de:
Caminada: 12 €
Curta: 20 €
Llarga: 25 €
Llarga per equips: 25 €
Amb el preu de la prova està inclosa l’assegurança, la vigència de la qual es limitarà al dia de la prova i la tramitarà la mateixa organització.
- Les inscripcions el mateix dia tindran un sobrecost afegit de 3 € i només seran possibles en cas que quedin places de la modalitat corresponent. En cas de realitzar la inscripció a última hora caldrà fer l’abonament en metàl·lic i estar federat. Tampoc es garanteix que la talla de la samarreta sigui la sol·licitada.
- L’organització es reserva el dret de modificar el nombre de places d’inscrits. Aquesta modificació seria anunciada prèviament a la pàgina web i/o xarxes socials.
DADES TÈCNIQUES
Horaris de sortida:
Sortida des de l’Avinguda del Castell, davant de l’Ajuntament.
Caminada: 9h del 2 de juny de 2025
Cursa curta (12 km): 9h del 2 de juny de 2025
Cursa llarga individual i per equips (21 km): 08:30 del 2 de juny de 2025
Nova modalitat la cursa llarga per equips: permet realitzar la distància de 21 km en grups de dues persones. Podent-se apuntar com a equip masculí, femení o mixte. En el moment de fer la inscripció caldrà fer-la per cada integrant de l’equip, on s’haurà de triar la modalitat per equips i indicar el nom de l’equip.
- Serà obligatori arribar junts a la meta, com a màxim es permetrà 5 seg. de diferència. - És puntuable per la Copa Osoning (trail llarg). - Permet l’opció de premis acumulables. Pot coincidir 1r classificat grupal amb 1r, 2n o 3r classificat individual de categoria masculina o femenina.
Recorreguts:
Sortida direcció l’ermita de Gràcia per agafar el camí del Purgatori. Seguidament, s’enfila a través de Bejalou cap als Angelats, on tomba pel torrent de la Font Viva. Aquí se separen les curses, la cursa curta retorna cap al Castell d’Orís.
En el cas de la cursa llarga: un cop arribats al torrent de la Font Viva, es puja a Sant Salvador per baixar i tornar a Can Branques passant pel Castell d’Orís.
Tots els vehicles motoritzats tindran preferència en zones asfaltades i cruïlles existents durant el recorregut. Serà responsabilitat dels participants extremar les precaucions abans de creuar qualsevol calçada. Els corredors hauran de respectar els filats, portes i tota mena de tanca relacionada amb la seguretat del bestiar o finques privades.
El recorregut estarà marcat amb cinta plàstica de colors, guix i altres elements de senyalització com creus i fletxes. Els participants seran responsables de visualitzar i seguir les senyalitzacions.
L’organització només suspendrà la cursa si la integritat física dels corredors està en perill. En cas de raons meteorològiques, la cursa es pot suspendre el mateix dia. En cas de condicions meteorològiques extremes, l’organització es reserva el dret de suspendre la prova assignant una nova data. Un cop realitzat el canvi de data, no es faran devolucions als participants que no puguin assistir. L’organització, tampoc es fa responsable de cap de les despeses com poden ser allotjament o viatges.
Si la situació ho exigeix, l'organització podrà realitzar les modificacions que consideri necessàries. Fins i tot, activar el recorregut alternatiu, o unificar la cursa en una sola distància sense obligació de retornar la diferència de diners. També es podrà, si es creu oportú, retardar l'horari previst de la carrera.
Les zones d’atenció o de perill estaran senyalitzades.
DORSAL, XIP, BOSSA DEL CORREDOR I GUARDA-ROBA
- La recollida del dorsal i de la bossa del corredor es realitzarà el dia abans a la tarda i el mateix dia de la prova en els horaris publicats a les xarxes socials. Cada dorsal es lliurarà (juntament amb la bossa del corredor) a la persona inscrita. Per tal de verificar-ho serà imprescindible presentar el DNI o document acreditatiu i targeta federativa en cas que estigueu federats.
- El dorsal ha d’estar situat a la part del davant del corredor i ha de ser sempre visible al llarg de la cursa perquè l’organització pugui identificar els participants amb claredat a cada un dels controls.
- Recordeu que no estan permesos els canvis de dorsal entre corredors.
- Per a l’avituallament de l’arribada cal mostrar el dorsal.
- L’únic xip vàlid per a la realització de la cursa serà el proporcionat des de l’organització. El xip proporcionat es troba enganxat al revers del dorsal. El pack format per dorsal i xip s’entregarà juntament amb la bossa del corredor. Serà responsabilitat del corredor conservar i guardar el xip fins a la finalització de la prova. Aquest, no es pot modificar o alterar.
DESENVOLUPAMENT DE LA PROVA I CONTROLS
- Cada corredor disposa d’un dorsal de la prova, que inclou la identificació a través del número.
- Els participants han de passar obligatòriament pels controls de pas. Cadascun dels controls també serà un punt d’informació pels participants. L'absència de pas en algun d’aquests controls comportarà la desqualificació.
- Abandonar voluntàriament el recorregut marcat per l’organització suposa la desqualificació.
- Les parts del recorregut que travessen nuclis habitats o carreteres estan obertes al trànsit, però degudament controlades. Els participants han de respectar les normes de trànsit, així com córrer amb precaució en aquestes zones.
AVITUALLAMENTS
En els avituallaments durant la cursa, hi ha diferent varietat de menjar i beure.
- Els punts d’avituallament seran aproximadament cada 5 quilòmetres de cursa en les dues proves.
Caminada: constarà de 2 avituallaments:
(1) KM5 - Sant Genís
(2) Final arribada
Trail curt: constarà de 3 avituallaments:
(1) KM5 - Torrent de font Antiga
(2) KM 10 - Sant Genís
(3) Final arribada
Trail llarg: constarà de 4 avituallaments:
(1) KM5 - Torrent de font Antiga
(2) KM 10 - Porta de Sant Salvador
(3) KM 15 - L’Oriol Puigmelo
(4) Final arribada
- Els avituallaments seran punts per reomplir bidons i/o motxilles d’hidratació.
- Els participants han de llançar els residus dins el perímetre marcat dels avituallaments. Llençar brossa fora d’aquestes zones està penalitzat amb l’exclusió.
- Els corredors han de conèixer on estaran col·locats cada un dels avituallaments per ser conscients de la distància i el desnivell existent entre els diferents punts.
- L’organització no es fa càrrec de la incorrecta ingesta de menjar i beure en els diferents avituallaments de la prova.
MATERIAL
Des de l’organització, no som partidaris d’exigir cap material com a obligatori, ja que cadascú ha de ser responsable de les seves necessitats en funció de diferents factors:
- Les pròpies condicions físiques.
- Les condicions climatològiques que es prevegin.
- Exigència de la prova a realitzar.
El corredor és l’únic responsable de la seva pròpia seguretat en aquest aspecte.
ABANDONAMENTS
Els abandonaments s'han de fer en els punts de control i/o avituallaments. Si per causa d'accident o lesió, el corredor queda immobilitzat i no pot arribar fins a un punt de control, activarà l'operatiu de rescat contactant telefònicament amb l’organització mitjançant el telèfon d’emergència facilitat per l’organització; en el cas de no tenir cobertura cal trucar al 112 o avisar a un altre participant. Un cop a l'avituallament, el corredor ha de comunicar la seva voluntat d'abandonar la prova al responsable de l'avituallament perquè li anul·li el dorsal i l'identifiqui com a retirat.
- Els participants de la cursa han d’avisar al punt de control o d’avituallament més pròxim qualsevol mena d’incidència. Si un corredor està ferit, els corredors estan obligats a parar-se per socórrer, prestar-li tota l’ajuda possible i avisar immediatament a l’organització.
- En el cas que el participant hagi declarat estar en possessió d’una llicència que en realitat no té , l’organització no es farà càrrec de les despeses derivades del seu accident.
- L’organització només es compromet a retornar als participants al punt de sortida de la prova, quan hagin abandonat en un punt de control o avituallament amb accés motoritzat. L’organització es reserva el dret de retornar els participants al punt de sortida, un cop hagi finalitzat la prova, per tal d’assegurar el desenvolupament òptim d’aquesta.
DESQUALIFICACIONS
L’organització podrà desqualificar el corredor que incompleixi les normes exposades a continuació:
- No passar el xip pel lector de tots els controls.
- Sortir del recorregut marcat i retallar la distància del recorregut.
- No fer la totalitat del recorregut a peu.
- Llençar deixalles a terra en qualsevol punt del recorregut de manera intencionada.
- No auxiliar un altre participant de la cursa que necessiti ajuda.
- Qualsevol actitud manifestament incívica o contrària a l’ètica excursionista envers altres corredors o personal de l’organització.
PREMIS
- Cursa curta (12 km): Tres primers classificats de la general masculina i femenina
- Cursa llarga individual (21 km): Tres primers classificats de la general masculina i femenina
- Cursa llarga equips (21 km): Primers classificats de la general masculina, femenina i mixte. ATENCIÓ Premis acumulables! Pot coincidir 1r classificat grupal amb 1r, 2n o 3r classificat individual de categoria masculina o femenina.
Serà imprescindible estar present a l’entrega de premis per rebre el trofeu, medalla o obsequi.
Es durà a terme un sorteig entre tots els participants de diversos productes i serveis dels diferents col·laboradors.
CLASSIFICACIONS
Les classificacions es trobaran a la web oficial de 9h Sports i es disposaran de llistes
presencials, en format paper o bé en pantalla.
Els participants són classificats segons l’ordre de pas per la línia d'arribada.
DRETS D’IMATGE
L’acceptació del present reglament implica obligatòriament que el participant autoritza al Club Esportiu Orís i a qui aquest últim autoritzi, a la realització de fotografies i filmació de la seva participació en el Trail Orís 2025 i dona el seu consentiment per la seva difusió i explotació comercial i publicitària de totes les imatges fetes durant la prova, en les que resulti clarament identificable, sense dret per part del corredor a rebre cap compensació econòmica. En cap cas s’utilitzaran per finalitats diferents de les indicades.
OBJECTES OBLIDATS I PERDUTS
L'Organització no es fa responsable dels objectes que es perdin, o que els participants deixin als controls durant el transcurs de la cursa.
PROTECCIÓ DE DADES
D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999 del 13 de desembre, totes les dades dels participants seran incloses en un fitxer privat propietat dels organitzadors, amb la finalitat exclusiva de la gestió de la prova.